Comment

Meet a Festival #KISFF2018

Пер Фіксе, Шимон Стемплєвскі, Ваутер Янсен та Лоранс Реймон були учасниками дискусії “Meet a festival” (Зустрічай фестиваль) у рамках індустріальної програми #KISFF2018.
Юлія Волфовська занотувала найбільш важливі моменти дискусії.

KISFFpro | Як українським коротким фільмам привернути до себе увагу міжнародних фестивалів?

Пер Фіксе, директор Фестивалю короткометражних фільмів Minimalen у Норвегії, проводить паралелі: «Фестивалі обирають норвезькі короткометражні фільми не так часто, як шведські чи, навіть, данські короткометражки. Я завжди казав нашим місцевим фільммейкерам, що це питання того, чи вони ризикують, наскільки вони сміливі і готові відійти від звичного». Чим більше короткий метр має визнання і розуміння у професійному середовищі, тим більше якісних короткометражних фільмів потраплять на фестивалі, вважає Пер Фіксе: «Особливо Данія, але Норвегія також, зосереджені на освіті для фільммейкерів, які працюють у повному метрі. У Швеції консультанти, які обирають проекти для фінансування на основі сценаріїв, набагато розумніше підходять до відбору саме коротких фільмів, вони розуміють, що це не повинен бути зменшений повнометражний фільм», - переконаний директор фестивалю.

KISFFpro | Без драми: що потрібно, щоб фестивалі бачили крізь стереотипи і обирали нові українські фільми?

Шимон Стемплєвскі, директор Short Waves Festival у Польщі каже: «Подібна історія відбувається і з польським кіно. Зараз все змінюється, але на початку було досить важко подолати цей стереотип. Програмерам подобаються сумні, бридкі, драматичні фільми. Це було однією з причин, чому ми започаткували Short Waves Festival. Ми вирішили, що хочемо спробувати сильні, експериментальні, незвичні теми. Ми спробували, і це мало успіх, проте це також було складно». Українські фільммейкери переживають надзвичайно цікавий момент, зазначає Шимон і додає: «Ви маєте знайти менш стереотипний спосіб показати те, що хочете. Тоді мені буде цікаво показати це нашій аудиторії. Думаю, наша аудиторія також прагне нового».

KISFFpro | Україна у фокусі: як спонукати міжнародний фестиваль укласти програму, повністю присвячену українським фільмам?

Ваутер Янсен, голова програмного відділу фестивалю Go Short у Нідерландах каже: «Ми щороку робимо програму, присвячену певній країні. Іноді це рік, коли ми бачимо багато хороших фільмів з однієї країни. Помічними можуть бути хороші контакти у країні, наприклад, якщо йдеться про країну, у якій розвинена дистрибуція або професіонали, які займаються промоцією фільмів, тоді ви зробите це швидше. Якщо фільми буде легше знайти, це також допоможе. І потім завжди є фінансова складова. Якщо є країна, у посольстві якої, ми знаємо, що можемо отримати гроші на те, щоб привезти режисерів, фокусуватись на такій країні стає для нас цікавішим. З програмою, де фокус на одній країні, можна також іти на кілька років назад, тож, якщо у вас є цікавий фільм щороку, ви можете скласти справді хорошу програму».

KISFFpro | Перший фільм: прем’єра на великому фестивалі чи вдома, що обрати?

Лоранс Реймон, членкиня відбіркової команди Каннського Двотижневика режисерів та Міжнародного кінофестивалю у Бельфорі Entrevues, Франція, заохочує молодих фільммейкерів до великих цілей: «Якщо ви впевнені і справді задоволені своїм фільмом, спробуйте великі фестивалі. Добре знати фестивальний календар, адже багато фестивалів просять прем’єру, потрібно звертати увагу на їхні прем’єрні вимоги». Лоранс зазначила, що така шанована програма Каннського кінофестивалю, як Двотижневик режисерів, прагне бачити нові таланти: «Ми любимо відкривати нові таланти, і короткометражні фільми – чудова нагода для цього».

Дізнайся більше про індустріальну секцію фестивалю: goo.gl/S7PGRT та за #KISFFpro

Comment

Comment

Круглий стіл з фестивальної дистрибуції #KISFF2018

Ґеральд Вібер, Серж Абіяд та Ваутер Янсен були учасниками круглого столу з фестивальної дистрибуції у рамках індустріальної програми #KISFF2018.
Юлія Волфовська про найважливіше, що обговорювалося протягом дискусії.

 

KISFFpro | Що робити, якщо Каннський кінофестиваль не взяв твій фільм?

Ґеральд Вібер, представник sixpackfilm, австрійського дистриб’ютора коротких та експериментальних фільмів, каже: «Якщо ви подаєте фільм на фестиваль у Локарно і вони не беруть його, я радив би не чекати до Берлінале. Існує набагато більше можливостей, ніж фестивалі класу «А», особливо для короткометражних фільмів. Намагайтесь потрапити на якомога більше фестивалів. Є багато цікавих фестивалів, куди повертаються програмери – Гамбурґ, Вінтертур, Роттердам». Ваутер Янсен, засновник незалежної дистриб’юторської компанії у Нідерландах Some Short та програмер фестивалю Go Short додає: «Якщо ви не мали прем’єри на фестивалі класу «А», у вас все одно може бути хороша фестивальна кар’єра».

KISFFpro | Маєш нульовий бюджет для дистрибуції фільму – не проблема!

Серж Абіяд, генеральний директор канадського незалежного дистриб’ютора La Distributrice de Films каже: «Я працюю з одним фільммейкером як незалежний консультант, щоразу після того, як він подає фільм, він надсилає програмеру щось на зразок листа про намір або опису режисерського задуму. Багато з них надають йому можливість не платити за подачу фільму». Ваутер Янсен, засновник незалежної дистриб’юторської компанії у Нідерландах Some Short та програмер фестивалю Go Short продовжує: «Ви можете створювати бюджет одночасно з тим, як просуваєтесь, якщо у вас сильний фільм. Ви виграєте призи, і це дає вам змогу фінансувати інші подання. Із бюджетом у 100-200 євро вже можна багато чого зробити. Ви можете подати фільм на принаймні 60-70 фестивалів. Окрім того, у Європі і Азії і досі багато фестивалів, на яких сплачувати за подання зявки не потрібно».

KISFFpro | Фільм готовий, і ти хочеш подати його на фестивалі, з чого почати?

Ґеральд Вібер, представник sixpackfilm, австрійського дистриб’ютора коротких та експериментальних фільмів пропонує: «Спершу беріть участь у національних кінофестивалях у вашій країні, це буде точкою відліку. На фестивалі вдома ви побачите ваш фільм у порівнянні з іноземними. Існують платформи для подання фільмів на фестивалі, такі як FilmFreeway або Shortfilmdepot, це не коштує багато». Серж Абіяд, генеральний директор канадського незалежного дистриб’ютора La Distributrice de Films, каже: «Як варіант, фільммейкери самі займаються дистрибуцією власних фільмів, і я завжди це раджу, особливо, якщо це ваш перший фільм. Подивіться сайт кожного фестивалю, який вас цікавить, щоб дізнатись, які стрічки вони беруть, яка їхня лінія, чи відповідає вона фільмам, які робите ви. Перевагою роботи з дистриб’ютором є те, що, програмери знайомі з тим, чим займається ваш дистриб’ютор і це додає уваги вашому фільму».
 
Дізнайся більше про індустріальну секцію фестивалю: goo.gl/S7PGRT та за #KISFFpro

Comment