Ерве Демерс

Лекція "Розповідаючи історію в образах: Фотоестетика як основний інструмент розкриття фабули кінострічки"

19 квітня, 14:00

Herve Demers.jpg

Ерве Демерс – франко-канадський режисер, що живе у Монреалі. Його ранні короткометражні стрічки були обрані до участі у більш ніж сотні міжнародних конкурсів і фестивалів, серед яких Міжнародний фестиваль короткометражного кіно у Клермон-Феррані, Франція. Львівський міжнародний фестиваль короткометражних фільмів Wiz-Art представив ретроспективу його доробків за період з 2007 до 2016 року. Наразі Демерс працює над сценарієм до свого першого повнометражного ігрового фільму та паралельно пише магістерську дисертацію в Університеті Монреалю з естетики пам’яті у кінематографі.

 

Під час лекції в Кіношколі "Short Film School" Демерс представить три свої короткометражні фільми, зосереджуючи увагу на візуальних стратегіях, які можна розпізнати у кожній з цих робіт: "The Name You Carry" (2016), "A Shade of Grey" (2013) та "On Earth as It Is in Heaven" (2007). Він проаналізує, як певне "відчуття простору", визначене вибором куту камери або лінзи, може допомогти розгорнути й збагатити кінонаратив. Він також дослідить те, як вибір тієї чи іншої локації для зйомок чи використання певної гами кольорів може опосередковано розповісти про внутрішній світ головного герої чи героїні.  

 

Леонід Шмєльков

Майстер-клас із анімації для дітей

19 квітня, 14:00

Leonid Shmelkov.jpg

Народився у 1982 році в Москві, Росія. Закінчив Московський державний університет за напрямком графіки та мистецтва, а пізніше - московську школу-студію “ШАР”, де вивчав режисуру анімаційного кіно. Він бере участь у виставках, ілюструє дитячі журнали і вже створив ілюстрації для більш ніж 10 книжок. Леонід Шмєльков був режисером кількох короткометражних анімаційних фільмів, показаних і нагороджених багатьма міжнародними фестивалями, з-поміж яких - спеціальна відзнака Berlinale у 2014 році.

У суспільстві існують певні шаблони того, що треба показувати дітям у книжках та мультфільмах – а чого не слід, – що їм подобається і не подобається, та якою мовою говорити з дитиною. Проте досвід роботи Леоніда у різних анімаційних проектах, а також досвід спілкування з дітьми підказує, що не все аж так очевидно, як може здатися на перший погляд. Леонід Шмєльков покаже свої анімаційні роботи та подискутує з аудиторією про дитячу анімацію й ілюстрування книжкових і періодичних видань для дітей.

 

Васіліс Економу, Лук'ян Галкін

Кава з кінокритиками

19 квітня, 16:00

Vassilis Economou.jpg

Васіліс Економу

Лук'ян Галкін

Васіліс Економу - фріланс кінокритик і затятий кінофіл з Греції. З 2010 року Васіліс пише для свого персонального двомовного сайту 24 fois la vérité par seconde. Він спеціалізується, зокрема, в царині незалежного арт-хаус кіно з Франції, Італії та особливо зі Східної Європи. Васіліс Економу брав участь у Sarajevo Talents у рамках кінофестивалю в Сараєво. Нині він працює кореспондентом онлайн-часопису Cineuropa та координує проекти майстерні кінокритиків Nisimazine, що є частиною Європейської мережі нового кіно NISI MASA.

Лук'ян Галкін - кінознавець, співзасновник і головний редактор інтернет-видання про кіно та візуальне мистецтво Moviegram. Лектор численних освітніх проектів, серед яких Центр Літературної Освіти та Культурний центр PhotoCULT. Куратор розділу "Кіно" відеолекторія WiseCow, член відбіркової комісії Одеського міжнародного кінофестивалю.

Кава з Васілісом і Лук'яном – це відкрита дискусія стосовно кінокритики та кінофестивалів, створення текстів про кінематограф у цілому. Незалежні кінокритики поділяться своїм особистим професійним досвідом та вестимуть бесіду зі слухачами про стан і тенденції у цій царині в сучасному світі.



Асаф Ціппор

Майстер-клас для сценаристів з написання драматичної сцени

20 квітня, 14:00

Письменник, сценарист, режисер і перекладач з Тель-Авіву, Ізраїль. Протягом останніх п’яти років він очолює напрямок сценарної майстерності у Школі кіно та телебачення імені Стіва Тіша при Університеті Тель-Авіву. Асаф редагував сценарії для стрічки Ajami, номінованої на Оскар, та Aya, яка була номінована на Оскар як кращий короткометражний фільм. Асаф Ціппор написав дві книги й наразі завершує свій третій роман.

Майстер-клас Асафа Ціппора розроблений для сценаристів, він пропонує різні точки зору на сценарну майстерність, що бере початок не з синопсису, а з написання драматичних сцен. Цей майстер-клас познайомить слухачів з базовими принципами створення драматичної сцени, якими користуються письменники й сценаристи.

 

Станіслав Данилишин

366 метрів плівки, або як знімаються перші короткометражні фільми

20 квітня, 14:00

 

STANISLAV DANYLYSHYN.jpg

Станіслав навчався у Школі документального кіно і театру Марини Разбєжкіної та Михайла Угарова, а з 2010 року навчається у Німецькій академії кіно й телебачення у Берліні (dffb). Учасник креативної платформи Berlinale Talents на кінофестивалі у Берліні. Засновник кіноклубу Cinemaclub у Києві, співзасновник кіновиробничої компанії Faktura Film, що розташована у Берліні. З 2008 року Станіслав Данилишин виступив продюсером восьми короткометражних стрічок. Наразі він працює технічним керівником у dffb.

Під час зустрічі зі Станіславом ми переглянемо роботи студентів dffb - Німецької академії кіно та телебачення в Берліні. Станіслав Данилишин розкаже про створення малобюджетних картин на прикладі дебютного фільму "Vanatoare" (2016) режисера Олександра Балтєану, про фестивальні стратегії та професійне кіновиробництво в Німеччині. Також він розповість про навчальний план dffb, поділиться своїм досвідом навчання в академії та партнерства з іншими кіношколами й телевізійними каналами (ARTE, rbb).

 

·       Юкка-Пекка Лааксо, Карла Марія Лош, Марі-Елен Ріу, Кшиштоф Сєнкєвич

Meet a Festival (Панельна дискусія)

20 квітня, 16:00

Юкка-Пекка Лааксо

Карла Марія Лош

Кшиштоф Сєнкєвич

Марі-Елен Ріу

Ця панель буде цікава усім людям, які стикаються з фестивалями. Ми поговоримо про тенденції у фестивальному світі, принципи відбору, дамо відповіді на питання фільммейкерів та подискутуємо про найбільш актуальні та болючі питання фестивального світу: просування, screening fee, "фейкові" фестивалі та як зробити так, щоб твій фільм став хітом! Представники передових кінофестивалів, різних за історією та фокусом, таких як кінофестиваль у Тампере, Віденський фестиваль короткометражного кіно VIS, фестиваль ZUBROFFKA у польському Білостоці та квебецький міжнародний кінофестиваль REGARD, будуть раді поділитися своїми думками з усіма, хто хоче “пройтись по червоній доріжці”.

Модератор: Наталія Ільчук, програмний директор KISFF

 



Наталія Фабікс, Джованні Роб'яно

Презентація кіношкіл MOME та FAMU

21 квітня, 12:00

Джованні Роб'яно

Наталія Фабікс

 

Наталія Фабікс, лекторка на анімаційному факультеті Університету мистецтва та дизайну імені Мохой-Надь у Будапешті (MOME), та Джованні Роб'яно, який очолює міжнародний відділ у кіношколі FAMU в Празі, представлять свої навчальні заклади та детально розкажуть про напрямки їхньої роботи й можливості навчання для іноземних студентів.

 

Асаф Ціппор

Natalia Fabics.jpg

Наталія Фабікс

Giovanni Robbiano.jpg

Джованні Роб'яно

Дмитро Тяжлов

Асаф Ціппор, Наталія Фабікс, Джованні Роб'яно

Круглий стіл з кіноосвіти

21 квітня, 14:00

Молоді незалежні кіношколи досі не здобули популярності й авторитету, у той час як державні університети не забезпечують студентам належних знань і досвіду, а їхні освітні програми сповнені сумнівними предметами. Звучить до болю знайомо, так? На цьому круглому столі ми поговоримо про проблеми кіноосвіти, з якими стикаються молоді фільммейкери в Україні, та порівняємо їх зі станом речей в інших країнах і університетах. Асаф Ціппор (Школа кіно та телебачення імені Стіва Тіша, Тель-Авів), Наталія Фабікс (Анімаційний факультет MOME, Будапешт) та Джованні Роб'яно (Кіношкола FAMU, Прага) розкажуть про досвід Ізраїлю, Угорщини й Чехії у цій сфері, про перепони, які ставали на їхньому шляху, та про те, як вони їх подолали. Вони повідають, чого вчать студентів у державних університетах і кіношколах та як їхні програми відрізняються від програм приватних шкіл – та чи існує попит на приватну кіноосвіту в їхніх країнах взагалі. Ми також поговоримо про пріоритетні напрямки і тенденції розвитку кіноосвіти в Ізраїлі, Чехії, Угорщині та про професії, які сьогодні найбільш популярні й затребувані в цих країнах. Радимо попередньо відвідати презентацію MOME та FAMU, що відбудеться перед круглим столом.

Модератор: Дмитро Тяжлов, режисер-оператор, старший викладач кафедри кінотелеоператорства Інституту екранних мистеств КНУТКіТ ім. І.К. Карпенка-Карого.



Наталія Фабікс, Луца Тот, Анна Каталін Ловріті

Успіх угорської анімації – оповідь з перших вуст

22 квітня, 14:00

Anna Katalin Lovrity.jpg

Анна Каталін Ловріті

Natalia Fabics.jpg

Наталія Фабікс

Луца Тот

Протягом останніх років сучасна угорська анімація завоювала серця європейських кінофілів, так само як і визнаних критиків й лідерів думки цієї індустрії. Вона захоплює уяву жвавими й чудернацькими образами, а художники-мультиплікатори дивують ідеями, що виходять далеко за межі звичного сприйняття. Чи існує якесь магічне рівняння? Ми поговоримо з Наталією Фабікс, Луцею Тот і Анною Каталін Ловріті – професоркою й випускницями анімаційного факультету Університету мистецтва та дизайну імені Мохой-Надь у Будапешті (MOME), звідки тягне своє коріння сучасна угорська анімація. Ми радимо переглянути "Успіх угорської анімації", що буде показаний саме після цієї дискусії.

 

Софі Гоєтт

Ретроспектива Софі Гоєтт: від короткого метру до повнометражного кіно – від ідеї до виходу на великий екран

22 квітня, 16:00

Sophie Goyette.jpg

Сценаристка й режисерка п’яти короткометражних стрічок-лауреатів кінофестивалів у Локарно, Торонто та Sundance. Прем'єра фільму “La Ronde” (2011) відбулась на кінофестивалі у Локарно, де отримала шість нагород.  Фільм “Le Futur Proche” (2012) став лауреатом шести номінацій і був у міжнародній конкурсній програмі кінофестивалю Sundance 2013 року. "Mes Nuits Feront Écho" (2016) - перша повнометражна стрічка Софі, вперше представлена у конкурсній програмі фестивалю в Роттердамі у 2017 році, де виграла нагороду “Bright Future”.

Софі Гоєтт покаже свої останні короткометражні роботи "La Ronde" і "Le Futur Proche", а також більш ранні стрічки під час ретроспективи у Кіношколі "Short Film School". Після перегляду режисерка розповість про довгий шлях, що вона мала пройти, щоб розвинути свою кіномову від короткого до повного метру. Софі Гоєтт також розкаже про комплексний підхід до створення кінострічки та поділиться власним досвідом об'єднання сценаристки, режисерки й відеомонтажерки в одній особі.

 

Джованні Роб'яно

Кейс-стаді "Копродукція на європейському кіноринку"

22 квітня, 16:00

Giovanni Robbiano.jpg

Сценарист, режисер і продюсер, народився у 1958 році в Генуї, Італія. Вивчав кіно у Болоньї, пізніше - у Колумбійському університеті в Нью-Йорку за стипендією Фулбрайта. Навчався з Еміром Кустурицею, Марсією Насатір, Ральфом Розенблюмом та іншими. З 1998 року Роб’яно викладає в багатьох університетах Італії та Європи, а з вересня 2015 року очолив міжнародний відділ у кіношколі FAMU в Празі, Чехія. Джованні Роб’яно також є членом Європейської кіноакадемії. Співзасновник кінокомпанії, одним з проектів якої була стрічка “Гніздо горлиці” у співвиробництві з Україною.

Джованні Роб'яно розкаже про "правила гри" на європейському ринку кіно та надасть цінні поради, як започаткувати співробітництво з кінокомпаніями інших країн Європи. На прикладі власної копродукції з Україною він опише свій досвід роботи над вдалим міжнародним кінопроектом.